Slovenske blogerke o sončenju: Bela polt je zdrava

sreda, junij 29, 2016

"Vsaka porjavitev kože je bolezen kože" mi še sedaj odmevajo profesoricine besede, ko nam je v srednji šoli dobro namerno želela preprečiti obisk solarija. Tisti čas je bila zagorela polt in solariji pravi hit. Seveda sem imela dovolj poslušanja o svoji beli koži, kako ne izgleda zdrava in sem tudi sama želela preizkusiti učinek čudežnega solarija. Ni bilo pomembno, da nas je v šoli profesorica opozarjala na negativne učinke. Izbrala sem najmočnejši solarij za 8 min. Že takrat bi mi lahko delavka predlagala drugačno pot, pa se ji to ni zdelo pomembno. Lahko si predstavljate, da sem prišla iz solarija opečena. Huda šola.

Karina(Kranj) iz bloga Karinartistic nas vse sprašuje če je poškodba naše kože res vredna samo zato, da sledimo trendu zagorle polti? Njen članek lahko v celoti preberete tukaj.

Potem je prišel še drugi poskus, ko sem se popoldne na nek vroč poletni dan na bazenu mazala z oljem za sončenje z nizko zaščito in super formulo za porjavitev. Koža po ramenih in nad koleni je bila tako opečena, da še nikoli v življenju nisem videla kaj takšnega. Tisti teden sem tudi nujno mogla odpovedati študentsko delo, ker drugega kot ohlapne bombažne majice koža ni prenesla. Tudi spala sem precej malo v tistih dneh.

To je bilo dovolj, da sem se usedla za knjige in pobrskala po internetu in že takrat našla kar nekaj negativnih učinkov, ki jih lahko ima takšno neumno početje. Od takrat naprej sem ponosna na svojo zdravo belo polt. Namreč le ta je v resnici zdrava. In kljub temu, da mogoče rjava zgleda bolj zdrava, to v resnici ni. Namreč to da se koža obarva je njen obrambni mehanizem.

Sandra, ki trenutno živi v Londonu, pa je povedala da je mlajša precej hitro porjavela, sedaj pa ima raje svojo res svetlo polt. V Londonu pa na srečo ni v manjšini. Njen članek lahko v celoti preberete tukaj.


Fun fact: Bela koža je bila v srednjem veku prestiž in so jo imeli le bogati ljudje, ki jim ni bilo potrebno delati na njivah in so se lahko skrili pred soncem v svojih hišah, gradovih.

Nika nam priznava, da se ji ob zagoreli koži pocedijo sline, vendar nas opozarja, da je samo čokolada lahko z temnejšo barvo bolj zdrava. Naša koža pa je zdrava takrat ko je takšna, kot nam jo je dala mati narava. Njen celoten članek najdete tukaj.


Medtem, ko se na vzhodu z raznimi kemikalijami trudijo dosežt čim bolj belo kožo, je pri nas trend prekomernega sončenja še vedno zelo velik. Tokrat vam samo mogoče v razmislek delimo blogerke naš pogled na belo kožo, ki je v tujini že ogromen trend. Ne uporabljajte raznih pripomočkov za hitrejšo prjavitev, ker si na tak način samo škodite. Koža se hitreje stara in tudi poškodovana je. Res je da obstajamo različni tipi, ampak tudi tisti, ki hitreje porjavite uporabljajte zaščito. Pa še zelo pomembno dejstvo, rjava koža ne ustvari nobene zaščite pred UV žarki. Če bi bilo to res, črnce sonce ne bi opeklo, pa jih prav tako kot nas.
Tukaj vam prilagam tudi odličen članek, ki razloži negativne učinke izpostavljanja UV žarkom.

VIR
Tole je super primerjava obraza, ki med vožnjo tovornjaka ni bil zaščiten. Desna stran izgleda vsaj 20 let mlajša od leve, ki je bila dnevno izpostavljena soncu. Odličen primer kako pomembna je zaščita, namreč posledice bomo nosili čez par let.

Tamara je odrasla na obali in je svoje otroštvo poslušala kar nekaj zbadljivk na račun svetle kože. Ker je želela ustrezati nekim standardom je svojo kožo prekomerno izpostavljala sončnim žarkom. Kaj pa v celoti meni na to temo pa pokukajte na njen blog tukaj.

Danes imam tudi za vas dva predloga kako na zdrav način do temnejše polti, če res ne želite biti beli. Prva je Melvitina certificirano organska krema za postopno porjavitev o kateri sem pisala že lansko leto in je tudi letos že pridno uporabljam. Sicer bolj za nego, ker nisem preveč pridna pri vsakodnevnih nanosih. Vonj po beli čokoladi in kokosu je idealen za poletni čas. Objavo preberite tukaj.
VIR

Drug izdelek pa je izdelek, ki sem ga imela priložnost preizkusiti na SummerMbeauty dogodku in ga imam od takrat visoko na seznamu želja. To je precej zanimivo Herbio olje, ki da videz rjave kože do naslednjega tuširanja. Se hitro vpije in je barva odvisna od količine nanosa. Izdelek je naraven in varen za uporabo, saj kože ne poškoduje ampak jo lepo neguje. Zagotovili so nam tudi, da ne pušča madežev na oblačilih. Upam, da ga čimprej kupim in preizkusim za vas.

Mateja ni tipična dolenjka, ko pride do zaščite in skrivanja pred soncem. Njena polt je vse leto lepa bela, kaj pa uporablja za občasno obarvanost pa preberite na njenem blogu tukaj.

Sama imam za zaščito pred soncem precej osnovne izdelke, tole je moj letošnji izbor izdelkov:


Med mojimi izdelki za zaščito pred soncem najdete tudi Nivein Protect&bronze, mogoče kdo ve na kakšen način delujejo te kreme? Jaz sicer kljub uporabi ne dobim barve, tako da mislim da ima zame ok zaščito. Za telo imam dva super basic izdelka od Nivee, Sprej je z mano ves čas v moji torbici, za hitro osvežitev in obnovitev zaščite, krema pa je doma in jo nanesem pred izpostavljanjem. Obrazni kremi testiram, uporabljam pa jih predvsem v prostih dnevih brez make up-a. Podlage imajo sicer neko minimalno zaščito, ampak za pot do službe so verjetno čisto ok. Zelo si želim svojo zbirko razširiti v bolj naravni smeri, zato iščem naravno kremo z visoko zaščito- ima katera bralka kakšen nasvet? Za obraz pa sem jo letos dobila na SummerMbeauty dogodku od Sanolaborja. Komaj čakam, da preizkusim če resnično deluje in kako se obnese na mastni koži. Oceno še lahko pričakujete.
Najboljše odkritje letus pa je Afroditin SOS losjon, ki super pomiri kožo, tudi pri sončnoh opeklinah in pikih os. Kmalu pa več v novem zapisu.

Kakšno pa je vaše mnenje o sončenju in zaščiti kože? Se že veselim debate, ki sledi v komentarjih.
Vam je všeč, da smo blogerke združile moči in na isto temo spisale tako zelo različne članke?

Se kmalu spet tipkamo. ;)

You Might Also Like

6 Comments

  1. Jaz osebno sem hitro rjva...samo sovrazim to :/ rajse sem bela ko sneg

    OdgovoriIzbriši
  2. Sem skoraj identično napisala že dobro leto nazaj, seveda v navezavi na takratni hit - marmelado, zato mi je nekako logicno zakaj me k sodelovanju niste povabile :) Sicer pa podpiram, se strinjam z vsako in lepo da ste se združile in napisale super objave. Verjamem, da bo pomagalo pri ozaveščanju, da je tudi bleda polt popolnoma lepa in predvsem - zdrava :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Mene najprej opeče, potem pa postanem rjava, rada imam rjavo polt - ker se mi zdi, da mi določene stvari lepše pašejo k obrazu, kar se makeupa in zdravja tiče pa je bela polt zakon.

    Sem mešanega mnenja, rada se sončim, ker imam občutek da me pregreje do kosti in da energijo, ki jo čez zimo pogrešam, niti se ne sončim iz razloga pridobitve barve... tako da sončenju se ne mislim v celoti odpovedati, VEDNO se pa z MOČNO 30/50ko zaščitim :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Se spomnim, kako so vse sošolke se pred maturantskim plesom že 3 mesece prej vsak dan pražile v solarijih, pa mi vsiljevale, naj grem zraven ker je tako fino. No ni jim uspelo, če že raje naravno zagorim postopoma. Če sem na vrtu kdaj kake pol ure se namažem z marmelado in spodaj zaščitno kremo, zato da imam bolj enakomerno ogorelost, ker sem drugače lisasta kot dalamtinec. Ampak nikoli brez zaščite :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Krasen zapis, jaz bom res čisto odkrita in vedno, ko vidim na plaži kako hudo zagorelo polt si reče vauv kako je lepa, ampak jaz sem že zdavnaj nehala filozofirat o teh stvareh, ker ne prenašam dobro vročine, sonca, potrjujem, da sonce dela pigmentne madeže, ki se jih itak težko znebiš, sploh meni med nosečnostjo so se delali kar iz danes na jutri. Jaz se vedno zaščitim, čeprav, me sonce kar hitro dobi, sploh če sem veliko odzuni in potem za 3 urce ne nanesem kreme.Na trgu je veliko dobrih samoporjavitvenih izdelkov tudi naravnih in raje vložim v to, ko da sem cela flekasta še bolj:), Je pa moj cilj čez celo leto uporabljati zaščito in bom vložila v jeseni v kako dobro naravno kremo, ki ima zaščitni faktor, razmišljam ponovno o Caudalie, ta matirni fliuid, ki sicer nima zaščite je odličen.

    OdgovoriIzbriši
  6. jaz že nekaj let uporabljam aloedermal solar spf 50 in je preprosto odlična...

    OdgovoriIzbriši

Hvala za komentarje. Vedno preberem vse z velikim veseljem ♥

Subscribe